[Tärkeää!!!]Kaivataan uusia pelaaja-modeleja (onnistujalle luvassa jotain pientä kivaa)
3 posters
Sivu 1 / 1
[Tärkeää!!!]Kaivataan uusia pelaaja-modeleja (onnistujalle luvassa jotain pientä kivaa)
Projekti
Eli nyt sitten mahdollisimman monta kaivattais kokeilemaan josko se pelaaja-modelin compileeminen onnistuisi edes joltain. Itse en pysty compileemaan luultavastikaan mitään ennenkuin tekevät päivityksiin sopivat välineet. Mikäli joltain onnistuu niin ottaa yhteyttä minuun. Tehtävä vaatii aluksi hieman keskittymistä ja muutaman ohjelman lisää koneelle (aika kevyitä ohjelmia), mutta loppujen lopuksi tämä on hyvin nopea tehdä kun saadaan kaikki kohdilleen.
Vaatimukset
- Sinulta löytyy Source SDK valmiiksi (luultavasti ei toimi jos nyt vasta asennat) ja siinä toimii model viewer ja hammer
- Et ole kuukausiin asentanut Steamia, CSS tai CSGO uusiksi
- cstrike-kansiosi sijaitsee edelleen steamapps/"oma nick"/Counter-Strike Source/ tiedostopolun takana
Vaikka kaikki nämä olisikin kohdillaan niin en takaa, että onnistutte compilemaan, mutta jos haluatte vip- ja admin-pukuja niin jonkun pitää onnistua!!!
Tutoriaali
Vaikka haemme ja teemme CSGO modeleja, teemme niitä tavallaan Sourceen ja sourcen työkaluilla koska CSGO:lle ei ole suunniteltu vielä omaa compileria. Lopuksi sitten siirrämme tiedostot CSGO:n kansioihin. Yritän pitää tämän mahdollisimman lyhyenä ja selkeänä. Laitan mahdollisimman paljon kuvia ja pyytäkää lisä-ohjeita jos jotain epäselvyyksiä.
Asenna ohjelmat:
Programmer's Notepad tai Notepad++ (klikkaa tästä): Meidän pitää muokata hiukan paria tiedostoa ja nämä ovat hyviä siihen eivätkä pilaa tiedostoja. Asenna minne haluat.
GCFScape (klikkaa tästä): Painat vain kohdasta "Installer (585 KB)" ja asennat ohjelman minne haluat. Kannattaa myös työpöydälle laittaa kuvake.
Source SDK: Jos ei löydy vielä. Tämän saat avaamalla Steamin -> library (en tiedä mikä suomeksi muuten kuin peli-lista) -> tools -> Valitse Source SDK ja lataa. Ei pitäisi mennä kauaa.
MDL Decompiler Fixed by Hooch (klikkaa tästä): Pitää purkaa/extractia steamapps/"oma nick"/sourcesdk/bin/ep1/bin/ tiedostopolun taakse. Eli tarvitset WinRAR tai joku vastaava ohjelma avaamaan ladatun .zip tiedoston eli paketin.
Cannonfodder's StudioCompiler (klikkaa tästä): Rullaa ihan sivun alas ja lataa Version 0.4a ja asenna se (älä vaihda asennuskansiota koska sekin saattaa vaikuttaa).
Vaihe 1, Operointi-kansio
Luo kansio työpöydälle (hiiren oikealla ja "luo kansio"). Selvyyden vuoksi tee kaikki kansiot samannimisiksi kuin minäkin teen eli ctvip. Sitten tee sen kansion sisälle vielä kaksi muuta kansiota. Anna niille nimet decompile ja model.
Vaihe 2, Haetaan tiedostot
Jotta voisimme decompilea (eli muuttaa pelin tiedostoja muokattavaan muotoon) jotain ja emme halua itse kokonaan 3d-mallintaa ja animoida omaa pelaajaamme alusta asti, meidän täytyy hakea pelin omat pelaaja-modelit.
- Katso kuva1
- Avaa GCFScape. Klikkaa File -> Open vasemmasta yläreunasta, selaa polkua steamapps/common/Counter-Strike Global Offensive/csgo/ kansioon ja valitse pak01_dir.vpk. Pitäisi aueta paljon kansioita kuten materials, models, particles, resource, ..., sound.
- Mene kansioon models/player/ ja valitse kaikki (eli 4kpl) ctm_gign_variantd nimiset tiedostot. Klikkaa hiiren oikealla -> Extract -> valitse Työpöytä/ctvip/model ja ok.
- Sitten mene (edelleen GCFScapessa) kansioon materials/models/player/ct_gign. Valitse kaikki tiedostot ja extractaa ne Työpöytä/ctvip kansioon.
Vaihe 3, Esivalmistelut ja puuttuva tiedosto
Sinulta pitäisi nyt löytyä 4 tiedostoa model-kansiosta (Työpöytä/ctvip/model): ctm_gign_variantd.mdl, ctm_gign_variantd.phy, ctm_gign_variantd.vvd, ctm_gign_variantd.vtx. Ensimmäinen ja viimeinen (joka saattaa olla joillakin teistä olla eri päätteellä kuin .vtx mutta sen ei pitäisi haitata) ovat nyt tärkeimpiä.
- Katso kuva2
- Avaa .mdl tiedosto Programmer's Notepadilla. Älä muuta mitään muuta kuin ihan alussa oleva IDST0 tai IDST1 muotoon IDST,. Eli ainoastaan tuo yksi numero muutetaan pilkuksi!!! Sitten vain tallennat.
- Kopioi ctm_gign_variantd.vtx ja liitä se samaan kansioon. Pitäisi tulla jokin ctm_gign_variantd - Kopio.vtx. Muuta sen nimi muotoon ctm_gign_variantd.dx80.vtx.
Vaihe 4, decompileeminen
Nyt meillä sitten pitäisi olla kaikki valmiina ja viisi tiedostoa Työpöytä/ctvip/model/ kansiossa.
- Katso kuva3
- Avaa MDL Decompiler Fixed.exe (löytyy kansiosta SteamApps\"oma nick"\sourcesdk\bin\ep1\bin jos asensit oikein) ja valitse Choose Model File: Työpöytä/ctvip/model/ctm_gign_variantd.mdl ja Choose Output Directory: Työpöytä/ctvip/decompile. Varmista, että et ole laittanut ruksia näiden palkkien alapuolelle ja klikkaa Extract -> Ok -> Ok.
- Käy katsomassa decompile-kansiosta onko sinne tullut 6 tiedostoa, joista yksi on .qc ja loput .smd päätteisiä. Jos on niin olet toiminut tähän asti oikein.
Vaihe 5, Uusi model
Nyt sitten pitäisi antaa tulevalle modelille uusi nimi. .smd-tiedostot on animaatioita paitsi ctm_gign_variantD.smd on itse model (tosin siihenkin kuuluu animaatiota). Jos haluat, voit avata tuon tiedoston esim. MilkShape 3D-ohjelmalla tai 3DS Max:illa, johon pitää muuten asentaa Wallworm-lisäosa ja kaikkea muuta kivaa ellet hommaa koko-versiota.
- Katso kuva4
- Avaa mdldecompiler.qc Programmer's Notepadilla ja kohdat
$cdmaterials "models\player\puliukot\ctvip\" taas tarkoittaa, että modeli ottaa textuurit eli puvun värityksen csgo/materials/models/player/puliukot/ctvip kansiossa olevista .vtf ja .vmt tiedostoista.
- Tallenna tiedosto ja avaa StudioCompiler.
Vaihe 6, Compileeminen
Tähän asti kaiken pitäisi olla kunnossa jos noudatit ohjeita oikein, mutta tästä eteenpäin kaikki on hyvin epävarmaa.
- Katso kuva5
- Mene steamapps/"oma nick"/Counter-Strike Source/cstrike kansioon:
1. Jatka materials/models/player kansioon ja luo sinne uusi kansio nimellä puliukot. Mene puliukot-kansioon ja luo uusi kansio nimellä ctvip. Siirrä tähän kansioon kaikki .vtf ja .vmt tiedostot, jotka siirsimme työpöytä/ctvip kansioon tutoriaalin alussa.
2. Palaa kansioon cstrike ja jatka kansioon models/player ja luo samalla lailla kansiot puliukot ja sen sisälle ctvip.
- StudioCompilerissa paina oikealta ylhäältä configure, josta avautuu uusi ikkuna:
1. Ylempään palkkiin valitse ...SteamApps\"oma nick"\counter-strike source\cstrike ("..." = mitä tahansa kansioita siihen alkuun tulee kenelläkin)
2. Alempaan palkkiin valitse ...SteamApps\"oma nick"\sourcesdk\bin\ep1\bin
3. Klikkaa Ok
- Valitse Model Compile -> Compile w/Existing QC -> QC File: (etsi työpöytä/ctvip/decompile kansio ja valitse sieltä mdldecompiler.qc) -> Compile. Saattaa näyttää siltä, että koko ohjelma muka kaatuisi, mutta ei se yleensä kaadu. Odota, että compile on valmis ja rukoile että se toimisi (Kuulemma Ave Maria kolmeen kertaan auttaa). Kopioikaa tämän viestin perään vaikka mitä saitte lopputulokseksi.
Jos ei toimi niin voit kokeilla vaihtaa SteamApps\"oma nick"\counter-strike source\cstrike muotoon SteamApps\common\counter-strike source\cstrike, mutta silloin sinun täytyy luoda myös common-kansion cstrikeen uudet kansiot cstrike/materials/models/player/puliukot/ctvip ja cstrike/models/player/puliukot/ctvip
KUVAT TULEE SITÄ MUKAA KUN EHDIN LAITTAA
Eli nyt sitten mahdollisimman monta kaivattais kokeilemaan josko se pelaaja-modelin compileeminen onnistuisi edes joltain. Itse en pysty compileemaan luultavastikaan mitään ennenkuin tekevät päivityksiin sopivat välineet. Mikäli joltain onnistuu niin ottaa yhteyttä minuun. Tehtävä vaatii aluksi hieman keskittymistä ja muutaman ohjelman lisää koneelle (aika kevyitä ohjelmia), mutta loppujen lopuksi tämä on hyvin nopea tehdä kun saadaan kaikki kohdilleen.
Vaatimukset
- Sinulta löytyy Source SDK valmiiksi (luultavasti ei toimi jos nyt vasta asennat) ja siinä toimii model viewer ja hammer
- Et ole kuukausiin asentanut Steamia, CSS tai CSGO uusiksi
- cstrike-kansiosi sijaitsee edelleen steamapps/"oma nick"/Counter-Strike Source/ tiedostopolun takana
Vaikka kaikki nämä olisikin kohdillaan niin en takaa, että onnistutte compilemaan, mutta jos haluatte vip- ja admin-pukuja niin jonkun pitää onnistua!!!
Tutoriaali
Vaikka haemme ja teemme CSGO modeleja, teemme niitä tavallaan Sourceen ja sourcen työkaluilla koska CSGO:lle ei ole suunniteltu vielä omaa compileria. Lopuksi sitten siirrämme tiedostot CSGO:n kansioihin. Yritän pitää tämän mahdollisimman lyhyenä ja selkeänä. Laitan mahdollisimman paljon kuvia ja pyytäkää lisä-ohjeita jos jotain epäselvyyksiä.
Asenna ohjelmat:
Programmer's Notepad tai Notepad++ (klikkaa tästä): Meidän pitää muokata hiukan paria tiedostoa ja nämä ovat hyviä siihen eivätkä pilaa tiedostoja. Asenna minne haluat.
GCFScape (klikkaa tästä): Painat vain kohdasta "Installer (585 KB)" ja asennat ohjelman minne haluat. Kannattaa myös työpöydälle laittaa kuvake.
Source SDK: Jos ei löydy vielä. Tämän saat avaamalla Steamin -> library (en tiedä mikä suomeksi muuten kuin peli-lista) -> tools -> Valitse Source SDK ja lataa. Ei pitäisi mennä kauaa.
MDL Decompiler Fixed by Hooch (klikkaa tästä): Pitää purkaa/extractia steamapps/"oma nick"/sourcesdk/bin/ep1/bin/ tiedostopolun taakse. Eli tarvitset WinRAR tai joku vastaava ohjelma avaamaan ladatun .zip tiedoston eli paketin.
Cannonfodder's StudioCompiler (klikkaa tästä): Rullaa ihan sivun alas ja lataa Version 0.4a ja asenna se (älä vaihda asennuskansiota koska sekin saattaa vaikuttaa).
Vaihe 1, Operointi-kansio
Luo kansio työpöydälle (hiiren oikealla ja "luo kansio"). Selvyyden vuoksi tee kaikki kansiot samannimisiksi kuin minäkin teen eli ctvip. Sitten tee sen kansion sisälle vielä kaksi muuta kansiota. Anna niille nimet decompile ja model.
Vaihe 2, Haetaan tiedostot
Jotta voisimme decompilea (eli muuttaa pelin tiedostoja muokattavaan muotoon) jotain ja emme halua itse kokonaan 3d-mallintaa ja animoida omaa pelaajaamme alusta asti, meidän täytyy hakea pelin omat pelaaja-modelit.
- Katso kuva1
- Avaa GCFScape. Klikkaa File -> Open vasemmasta yläreunasta, selaa polkua steamapps/common/Counter-Strike Global Offensive/csgo/ kansioon ja valitse pak01_dir.vpk. Pitäisi aueta paljon kansioita kuten materials, models, particles, resource, ..., sound.
- Mene kansioon models/player/ ja valitse kaikki (eli 4kpl) ctm_gign_variantd nimiset tiedostot. Klikkaa hiiren oikealla -> Extract -> valitse Työpöytä/ctvip/model ja ok.
- Sitten mene (edelleen GCFScapessa) kansioon materials/models/player/ct_gign. Valitse kaikki tiedostot ja extractaa ne Työpöytä/ctvip kansioon.
Vaihe 3, Esivalmistelut ja puuttuva tiedosto
Sinulta pitäisi nyt löytyä 4 tiedostoa model-kansiosta (Työpöytä/ctvip/model): ctm_gign_variantd.mdl, ctm_gign_variantd.phy, ctm_gign_variantd.vvd, ctm_gign_variantd.vtx. Ensimmäinen ja viimeinen (joka saattaa olla joillakin teistä olla eri päätteellä kuin .vtx mutta sen ei pitäisi haitata) ovat nyt tärkeimpiä.
- Katso kuva2
- Avaa .mdl tiedosto Programmer's Notepadilla. Älä muuta mitään muuta kuin ihan alussa oleva IDST0 tai IDST1 muotoon IDST,. Eli ainoastaan tuo yksi numero muutetaan pilkuksi!!! Sitten vain tallennat.
- Kopioi ctm_gign_variantd.vtx ja liitä se samaan kansioon. Pitäisi tulla jokin ctm_gign_variantd - Kopio.vtx. Muuta sen nimi muotoon ctm_gign_variantd.dx80.vtx.
Vaihe 4, decompileeminen
Nyt meillä sitten pitäisi olla kaikki valmiina ja viisi tiedostoa Työpöytä/ctvip/model/ kansiossa.
- Katso kuva3
- Avaa MDL Decompiler Fixed.exe (löytyy kansiosta SteamApps\"oma nick"\sourcesdk\bin\ep1\bin jos asensit oikein) ja valitse Choose Model File: Työpöytä/ctvip/model/ctm_gign_variantd.mdl ja Choose Output Directory: Työpöytä/ctvip/decompile. Varmista, että et ole laittanut ruksia näiden palkkien alapuolelle ja klikkaa Extract -> Ok -> Ok.
- Käy katsomassa decompile-kansiosta onko sinne tullut 6 tiedostoa, joista yksi on .qc ja loput .smd päätteisiä. Jos on niin olet toiminut tähän asti oikein.
Vaihe 5, Uusi model
Nyt sitten pitäisi antaa tulevalle modelille uusi nimi. .smd-tiedostot on animaatioita paitsi ctm_gign_variantD.smd on itse model (tosin siihenkin kuuluu animaatiota). Jos haluat, voit avata tuon tiedoston esim. MilkShape 3D-ohjelmalla tai 3DS Max:illa, johon pitää muuten asentaa Wallworm-lisäosa ja kaikkea muuta kivaa ellet hommaa koko-versiota.
- Katso kuva4
- Avaa mdldecompiler.qc Programmer's Notepadilla ja kohdat
- Koodi:
$modelname "player/ctm_GIGN_variantD.mdl"
$cdmaterials "models\player\ct_gign\"
- Koodi:
$modelname "player/puliukot/ctvip/ctm_vip_variantD.mdl"
$cdmaterials "models\player\puliukot\ctvip\"
$cdmaterials "models\player\puliukot\ctvip\" taas tarkoittaa, että modeli ottaa textuurit eli puvun värityksen csgo/materials/models/player/puliukot/ctvip kansiossa olevista .vtf ja .vmt tiedostoista.
- Tallenna tiedosto ja avaa StudioCompiler.
Vaihe 6, Compileeminen
Tähän asti kaiken pitäisi olla kunnossa jos noudatit ohjeita oikein, mutta tästä eteenpäin kaikki on hyvin epävarmaa.
- Katso kuva5
- Mene steamapps/"oma nick"/Counter-Strike Source/cstrike kansioon:
1. Jatka materials/models/player kansioon ja luo sinne uusi kansio nimellä puliukot. Mene puliukot-kansioon ja luo uusi kansio nimellä ctvip. Siirrä tähän kansioon kaikki .vtf ja .vmt tiedostot, jotka siirsimme työpöytä/ctvip kansioon tutoriaalin alussa.
2. Palaa kansioon cstrike ja jatka kansioon models/player ja luo samalla lailla kansiot puliukot ja sen sisälle ctvip.
- StudioCompilerissa paina oikealta ylhäältä configure, josta avautuu uusi ikkuna:
1. Ylempään palkkiin valitse ...SteamApps\"oma nick"\counter-strike source\cstrike ("..." = mitä tahansa kansioita siihen alkuun tulee kenelläkin)
2. Alempaan palkkiin valitse ...SteamApps\"oma nick"\sourcesdk\bin\ep1\bin
3. Klikkaa Ok
- Valitse Model Compile -> Compile w/Existing QC -> QC File: (etsi työpöytä/ctvip/decompile kansio ja valitse sieltä mdldecompiler.qc) -> Compile. Saattaa näyttää siltä, että koko ohjelma muka kaatuisi, mutta ei se yleensä kaadu. Odota, että compile on valmis ja rukoile että se toimisi (Kuulemma Ave Maria kolmeen kertaan auttaa). Kopioikaa tämän viestin perään vaikka mitä saitte lopputulokseksi.
Jos ei toimi niin voit kokeilla vaihtaa SteamApps\"oma nick"\counter-strike source\cstrike muotoon SteamApps\common\counter-strike source\cstrike, mutta silloin sinun täytyy luoda myös common-kansion cstrikeen uudet kansiot cstrike/materials/models/player/puliukot/ctvip ja cstrike/models/player/puliukot/ctvip
KUVAT TULEE SITÄ MUKAA KUN EHDIN LAITTAA
vjscope- Viestien lukumäärä : 139
Join date : 20.02.2013
Paikkakunta : Oulu
Vs: [Tärkeää!!!]Kaivataan uusia pelaaja-modeleja (onnistujalle luvassa jotain pientä kivaa)
miten tuosta lukemalla mitään selkoa saa ku ei ees kuuntelemalla meinannu perässä pysyä
nooky- Viestien lukumäärä : 36
Join date : 20.02.2013
Paikkakunta : jns
Vs: [Tärkeää!!!]Kaivataan uusia pelaaja-modeleja (onnistujalle luvassa jotain pientä kivaa)
laitanko tulemaan eu tuki haku lomakkeitten täyttö oppaan niin kokeillaan kumpi on vaikeampi selkosta.nooky kirjoitti:miten tuosta lukemalla mitään selkoa saa ku ei ees kuuntelemalla meinannu perässä pysyä
kokeilin tehdä tuolla ohjeella vaan kaatuu tuo studiocompileri joka kerta kun sitä kansiota yrittää määrittää.
kokeiltu ei taija vaan toomia win8 64bit
Viimeinen muokkaaja, MAAJUSSI pvm La Toukokuu 04, 2013 8:14 pm, muokattu 1 kertaa
MAAJUSSI- Viestien lukumäärä : 9
Join date : 20.02.2013
Paikkakunta : kalajoki
Vs: [Tärkeää!!!]Kaivataan uusia pelaaja-modeleja (onnistujalle luvassa jotain pientä kivaa)
kokeile asentaa studiocompiler toiseen paikkaan (pois program files kansiosta).
vjscope- Viestien lukumäärä : 139
Join date : 20.02.2013
Paikkakunta : Oulu
Vs: [Tärkeää!!!]Kaivataan uusia pelaaja-modeleja (onnistujalle luvassa jotain pientä kivaa)
Laitan yöllä videomateriaalia latautumaan youtubeen.
vjscope- Viestien lukumäärä : 139
Join date : 20.02.2013
Paikkakunta : Oulu
Vs: [Tärkeää!!!]Kaivataan uusia pelaaja-modeleja (onnistujalle luvassa jotain pientä kivaa)
wiwwe onnistui jo compileemaan, mutta jos joku vielä on kiinnostunut niin videomateriaalia löytyy TÄÄLTÄ
vjscope- Viestien lukumäärä : 139
Join date : 20.02.2013
Paikkakunta : Oulu
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa